Markaların Puanlama Oyununa Dikkat Edin!

Günümüz tüketim toplumu, yeni nesil kitle iletişim araçlarından olan internete bağlı akıllı cihazlar üzerinden ihtiyaçlarını karşılıyor. Genellikle mobil uygulamalar ile alışverişler yapılıp tecrübeler paylaşılıyor. Kişiyi, tüketim davranışında ciddi yönlendirici etkisi olan uygulama ve ürün yorumları tamamıyla kişisel tecrübeleri içermiyor!

Mobil Cihazların Market Yorumları Gerçeği Yansıtmıyor

App Store ve Google Play uygulama marketleri üzerinde yer alan birçok uygulama var. Uygulamaları indirirken artık doğal bir davranış hale gelen yorumları teker teker inceliyoruz. Fakat bu her zaman böyle olmuyor. Çoğu kişi tarafından bilinen X markasının uygulamasına ait ön izleme de on binlerce yorum görüp detaylara inmeden indiriyoruz. Akabinde hızlıca gelişen olumsuz deneyim sonucu tekrardan uygulama marketine dönüp yorumları detaylıca incelediğimizde olayın gerçek yüzünü öğreniyoruz. On binlerce yorum arasındaki gerçek deneyimler resmen eritilmiş.

Markaların Puanlama Oyununa Dikkat Edin!

Bu Nasıl Mümkün?
Manipülasyon artık dijital çağın değişmez gerçeklerinden ve bunu hemen her sektörde görmek mümkün. Doğal gibi görünen binlerce puanlama ve yorum gerek yapay zeka desteği gerekse dijital ajanslar tarafından firmalara sağlanabiliyor. Böylece uygulamanın görünen prestiji yükselirken “sözde kullanıcı deneyimi” de gerçekleştirilmiş oluyor. Tabi olay sadece uygulama marketleriyle sınırlı değil.

Uygulama İçi Ürün Yorumları ve En Çok Satan Ürünler

Artık market siparişinden yemek siparişine kadar her bir alışverişimizi mobil uygulamalar üzerinden gerçekleştiriyoruz. Yemek sipariş vereceğiz, sadece bir kaç dokunuş yeterli. Aylık market alışverişi mi? O da birkaç dakikamızı alıyor. Kısaca tüketim davranışında bulunma süreci çok kısa. Tabi karar süreci de çok önemli. Kullanıcının karar vermesi için süre de artık çok kısa. Bunun yolu da uygulama içi puanlamadan geçiyor. Mesela bir pantolon ya da ev gereçleri alacaksınız. Arama yapıp en yüksek puanlamaya, en çok satan ürüne veya memnuniyet oranına bakarsınız. Fakat bu da genel anlamda gerçeği yansıtmıyor. Kimi ürünler için yorumlarına detaylıca baktığınızda ciddi memnuniyetsizlikler görebiliyorsunuz. Burada da genellikle uygulama üreticisi firmadan ziyade satıcı firmaların sahte puanlama ve yorumları devreye giriyor. Fakat son zamanlarda fotoğraf destekli ve ürünü bizzat satın alan tüketicilerin yorumları özellikle belirtildiği için kısmen de olsa gerçek deneyimlere erişebiliyoruz.

Peki Tüm Bunlara Karşı Ne Yapmalı?

Market uygulamaları (App Store ve Google Play) üzerinden indirme yaparken direkt puanlama noktasını baz almayın. Detay kısmından en yeni yorumları filtreleyip yakın zamandaki tecrübelere mutlaka göz atın.

Uygulama içi yorum ve puanlama içinde aynı şeyleri söyleyebilirim. Zaten birkaç yorum yapılmış ve düşük puanlı ürünlerden uzak duruyorsunuz. Fakat 5 üzerinden 4 seviyesini geçmiş ürünlerde fotoğraflı ve detaylı yorumları dikkate alabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir