Ne Çekersem Çok İzlenir?

Yine bir başka uzun aranın ardından blog sayfamın başına geçtim. Dijital yaşam çılgınlığının şimdilik parmaklar arasındaki telefondan sürdüğü ve bir taraftan da Metaverse evrenine geçişin hazırlık aşamaları devam ederken sosyal medya döngüsündeki popülerlik kaygısına dair birkaç kelam da ben söyleyeyim dedim.

Beni klavyenin tuşlarına basmamı iten şey, sürekli gelen Instagram bildirimleri oldu. Sosyal medya fenomenlerinin çılgınlarca para kazanıp nefis hayatlar sürmesi birçok kişinin gözlerini kamaştırırken insanları “Benim neyim eksik?”, “…daha iyisini yaparım!”, “uçarım, kaçarım” gibi iddialı eylemlere itiyor. O gazla hesaplar açılıyor ve genellikle sonuç hüsran oluyor.

Peki bu üretilen içeriklerin ve özellikle de çekilen videoların daha çok izlenmesine yönelik kafa yoran ve bol maddeli formül var mı?

YOK.

Yani birçok yöntem bu sektörde kullanılıyor ama genel geçer diyeceğimiz bir yöntem var ki, o da basit ve popüler içerik izleniyor. Bunu daha önce çok kez tecrübe ettim. Fakat yakın zamandaki deneyimimi de aktarayım.

Efendim, araba tutkum çevremce aşikar ve bunu eğlenceli içerikler haline getirdiğim bir sosyal medya hesabım var. Hani şu araçlar adına açılan ve arabaya evlat muamelesi yaptığımız oluşumdan bahsediyorum.

Kafama estikçe aracımla gayet efendi bir şekilde video içerikleri çekip buraya atıyorum. Zaten kendi halinde küçük bir hesap ve öyle fenomenlik hedefimizde yok.

Ekim ayı içerisinde son derece basit bir şekilde video hazırladım. Instagram Reels içeriği olarak 5 farklı etiketle yayına aldım. Sonuç şaşırtıcı şekilde başarılı oldu. Birkaç yüz takipçiye sahip hesap iki hafta içerisinde o video da 20 bin izlenme yakaladı.

Tabi bu hevesle ilk videodan sonra ikinciyi de bir hafta sonra patlattım. Ama öyle basit olmadı. Videoya özel olarak neon led maske almalar, günlerce kurgusunu düşünmeler, dışarıda farklı farklı karelerden çekimler derken 20 saniyeden biraz fazla video için emek harcadım. Montajı da oldukça keyifli geçti. Sonuç? Sonuç üzücü oldu. 🙂 2 bin izlenmeyi bile yakalamadı. Geçişler, müzik ve kurgu iyi de olsa istenilen görüntülenme gelmedi. Fakat diğer videoya bu yazıyı yazarken bile sürekli beğeni bildirimleri geliyor. (Sinir bozucu)

Ne Çeksem Çok İzlenir?

Tekrardan başa dönelim: Ne Çeksem Çok İzlenir?
Sosyal medyada ilgi gören içerik üretmek istiyorsanız kesinlikle popüler kültür hedefine yönelik olmalı.

İlk videonun başarılı olmasının sebebi;
– Kısa ve öz,
Komik,
Doğru ses ve müzik seçimi,
– Mobil cihazlara uygun video görüntü formatına sahip olması
– Abartısız doğru etiket kullanımı.

Özellikle kalın olarak işaretlediğim iki madde belirleyici oldu. Hani akım diye dönen görüntü, ses ve müzikler var ya, işte onları doğru, özgün ve kaliteli şekilde kullanın. Birçok kişinin çektiği videonun aynısını çekmenin hiçbir anlamı yok. Fakat yeni fikirlerle popüler olanı birleştirdiğiniz zaman başarı kaçınılmaz oluyor.

Peki ikinci video neden başarısız oldu?
– Bir defa 1280×960 benzerindeki kare formatlar mobil cihazlara uygun değil. Her kullanıcı telefonunu yan çevirip mi izleyecek?
– Müzik seçimi, efektler, çekim kalitesi ve diğer ögeler başarılı da olsa toplumun ilgisini çekecek temaya sahip değilse İZ-LEN-Mİ-YOR!

Umarım bu minik tecrübem içerik üretenlere faydalı olur. Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir