Dijitalleşme Yolundaki İşletmelere Tavsiyeler

ENIAC’tan günümüze kadar teknoloji baş döndürücü şekilde gelişmeye devam ediyor. Son zamanlarda yaşanan pandemi süreci ile dijital davranışlar fazlasıyla öne çıktı. Tüketici davranışları artık birkaç tuşa basmayı da geride bıraktı. Elimizdeki cihazlar üzerinden;
çalışıyoruz,
gündemi takip ediyoruz,
yemek söylüyoruz,
ödeme yapıyoruz,
seyahatlerimizi planlıyoruz,
sosyalleşiyoruz (!),
eğleniyoruz ve birçok aktiviteyi de gerçekleştiriyoruz. Yani dijital dünya artık son çeyrek yüzyılda ciddi anlamda büyüdü. Böylesine değişime ayak uydurmayan ya da uyduramayan işletmeler teker teker yok olmaya mahkumdurlar. Fakat geç olmadan bu yola baş koyanlar için naçizane tavsiyelerim var.

AR-GE
İşletmenin mevcut yapısını ele alıp dijitale geçiş yapan rakiplerle mücadele etmeden önce çok iyi araştırma yapmalısınız. Dijitalleşen şirket bir web sitesi ve sosyal medya hesabı açmak kadar basite indirgenecek kadar basit ifade değildir. Gerekli araştırmaları yapıp hedef kitleyi anlamadan bu işe girişmek yüzme bilmeden 3 metrelik havuza balıklama atlamaktan farksızdır.

Alt Yapı Her Şeydir!
İşletme kapsamı ve gücüne göre dijital adımların boyutu da farklılaşabiliyor. Fakat alt yapıya verilen önem değişmemeli.

Web sayfanız, en kaliteli şekilde erişim sağlamalıdır. Çünkü hedef kitleniz size sorunsuz ulaşmalı. Bunu şöyle düşünebilirsiniz: Kepenklerin ara ara kapanan, müşterinin rahatça gezinemediği ve ortamdaki farklı koşullardan kaynaklı istediğini almakta zorlanan müşteri bir süre sonra sizinle iletişime kesecektir. Bu yüzden web siteniz çok hızlı açılmalı, kullanıcı aradığını kolayca bulmalı ve işlemini sorunsuzca gerçekleştirmelidir.

Dijitalleşme

Tabi alt yapı derken sadece web sitesinin işlevselliği tek başına yeterli değil. Dijital dünya da doğru adımlar attığınız zaman muazzam oranda yüksek kitleye ulaşabiliyorsunuz. Bunu başardıktan sonra sunacağınız hizmeti de değerlendirip ürün satışı yapıyorsanız tedarik, stok ve kargo sürecini yeniden düzenlemelisiniz. Eğer farklı hizmet sunuyorsanız yine satış ve sonrası süreci önemli ölçüde revize etmelisiniz.

Eğer, alt yapınız zayıf şekilde dijital dünyaya adım atarsanız ciddi krizlerle karşılaşabilirsiniz. Ayrıca işletmenizin itibarı kısa sürede sonlanabilir.

Kullanıcı Odaklı Düşünün
Aslında dijitalleşen işletme için en kritik noktalardan birisi kullanıcı odaklı olmaktır.

Bir yüzyılı geride bıraktık ve 21. yüzyılın gereklilikleri çok farklı..

Artık bilgiye ulaşmak çok kolay ve kullanıcılar doğru ürünü ya da hizmeti araştırmadan almıyor.

Bu yüzden dijital dünya da başarılı şekilde yer almak isteyen işletmeler, direkt kar odaklı değil kullanıcı odaklı düşünmeli.

Müşteri kitlesinin istediği ürünü ya da hizmeti en kaliteli şekilde doğru fiyatla sorunsuzca sunan işletmeler bunu kolayca gerçekleştirebilir.

Gözden Kaçan Kritik: Sosyal Medya Yönetimi
Akıllı cihaz kullanımı yüksek oranda sosyal medya mecralarında gerçekleşiyor. Facebook, Instagram, Twitter bunların başını çekiyor. Eğer işletmenizin sosyal medya hesapları yoksa bu mecralarda mutlaka olmalısınız.

Sosyal medya hesaplarınız siyasi, spor, şiddet ve taraf oluşturacak her türlü paylaşımları yapmamalısınız.

Sosyal medya’da aktif olmayı asla ihmal etmeyin. Yaptığınız işlerle ilgili gelişmeleri paylaşabilirsiniz. Dini ve Resmi bayramlarda marka logolu özgün görseller paylaşabilirsiniz. Bu tür adımları asla gereksiz görmeyin. Güncellik, kullanıcı güveninde büyük rol oynuyor.

Sosyal medya için saydıklarımı uzun süredir yapan işletmeler zaten belirli seviyeye gelmişlerdir. İşini daha ileri taşıyan işletmeler Müşteri İlişkileri Yönetiminin (CRM) dijital yüzlerinden olan Sosyal CRM‘i de sistemlerine entegre edebilir. Yalnız bu süreçte çok dikkatli davranılmalı. Olası aksaklıkların yansıması sosyal medya hesaplarında anında gerçekleşiyor ve marka imajını önemli ölçüde düşürebiliyor.

Mobil Uygulama
Yukarıda saydıklarımın ışığında hem Android hemde IOS cihazlarda başarıyla çalışan mobil uygulama, bir işletmenin dijitalleşme aşamasında geleceği en iyi noktadır. Doğru şekilde hazırlanmış ve sorunsuz çalışan aplikasyon şirketinizin eli ayağı olabilir.

Sevgilerimle, Hasan Can BOZKURT.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir